Elocinței 48, București, România.
Agenția creativă perfectă pentru afacerea ta!
  • Română
  • Engleză

Optimizarea SEO – Ce este și cum afectează afișarea în Google?

Pentru primul articol publicat pe Blog-ul SenDesign, am ales un subiect foarte important pentru oricine dorește să activeze în mediul online, indiferent de scop. După cum probabil ați ghicit, este vorba despre Optimizarea SEO.

Optimizarea SEO (Search Engine Optimization), este o tehnică folosită de către designerii și dezvoltatorii web pentru a optimiza un website pentru motoarele de căutare. Aceasta a apărut la mijlocul anilor 90 și a devenit încetul cu încetul o meserie de sine stătătoare. Motivul pentru care optimizarea SEO a devenit din ce în ce mai populară se datorează aglomerării excesive a spațiului web.

 

La ce ajută Optimizarea SEO?

Pentru a înțelege pe deplin importanța acestei tehnici, trebuie mai întâi să vedem ce este un motor de căutare și cum funcționează web-ul.

Optimizarea SEO Google

Google, cel mai popular motor de căutare în prezent.

Motoarele de căutare sunt niște roboți care indexează website-urile pe internet. Această indexare are loc în funcție de anumite criterii. Atunci când efectuezi o căutare pe un motor de căutare, precum Google, mai multe website-uri sunt interogate. Ordinea în care sunt afișate website-urile depinde de cât de bine respectă criteriile motorului de căutare. Cu cât un website respectă mai multe criterii, cu atât poziția va fi mai bună.

Optimizarea SEO presupune respectarea criteriilor motoarelor de căutare. O poziție mai bună în paginile de afișare înseamnă mai mult trafic. Mai mult trafic înseamnă mai mulți clienți, deci un profit mare.

Majoritatea utilizatorilor nu trec de prima pagină de rezultate atunci când efectuează o căutare. Lipsa optimizării SEO are repercusiuni grave asupra unui website. Nu va apărea în paginile de căutare sau va avea o poziție foarte proastă. Așadar, succesul unui website se măsoară în poziția ocupată pe paginile de rezultate. Într-un internet tot mai aglomerat, optimizarea SEO este crucială pentru orice business.

 

Cum se optimizează SEO un website?

În momentul de față, cel mai popular motor de căutare este Google, concurența ocupând o cotă de piață foarte mică. Ca urmare, vom lua criteriile Google SEO drept etalon. Există două tipuri de optimizări: On-Page și Off-Page.

 

Optimizarea SEO ON-Page

Este suma optimizărilor pe care echipa de dezvoltare le efectuează asupra paginilor website-ului propriu zis. Acestea sunt:

  1. Densitatea cuvântului cheie. Pentru fiecare pagină se alege unul sau mai multe cuvinte cheie relevante conținutului.
  2. Prezența metadatelor care să conțină cuvântul / cuvintele cheie.
  3. Un titlu adecvat.
  4. URL SEO Friendly. Adresa paginii website-ului trebuie să conțină cuvântul cheie.
  5. Prezența titlurilor h1, h2 … h6. Ideal ar fi să conțină cuvântul / cuvintele cheie.
  6. Un minim de 300 de cuvinte.
  7. Adaptarea pentru mobile. Google verifică aspectul paginii pe dispozitivele mobile.
  8. Viteza de încărcare. Un website lent va fi penalizat în paginile de rezultate.
  9. Imagini cu eticheta alt.
  10. Mărimea Website-ului. Un website mare și actualizat cât mai des are șanse mult mai mari față de un website cu câteva pagini nemodificat de la lansare.

Mai sunt există și alte criterii pur tehnice pe care ar trebui să le cunoască dezvoltatorii web.

 

Optimizarea SEO OFF-Page

Este o promovare ce nu ține de expertul SEO sau de echipa de dezvoltare, ci de departamentul de marketing. Motoarele de căutare încearcă să găsească semne relevante cu privire la calitatea conținutului de pe website. Aceste semne se referă la indicatorii de calitate și popularitate ce sunt analizați prin numărul de legături care duc către pagina analizată, contextul, autorul surselor, totalitatea traficului către pagină și activitatea în mediul social (like, share, comment, tweet, etc).

 

Tehnici SEO

În funcție de gradul de moralitate în aplicarea criteriilor motoarelor de căutare, există trei tipuri de tehnici SEO:

  • White Hat SEO: reprezintă metodele și metodologiile de promovare ce respectă indicațiile și cerințele motoarelor de căutare.
  • Black Hat SEO: reprezintă metode de manipularea a motoarelor de căutare cu privire la relevanța website-ului. Acestea presupun folosirea intensivă a cuvintelor cheie și ascunderea, conținut duplicat, servirea unui conținut diferit vizitatorilor umani față de cel indexat, redirecționarea la alte pagini, cumpărarea legăturilor, etc.
  • Grey Hat SEO: reprezintă combinarea celor două tehnici. Deși teoretic sunt utilizate tehnici morale, unele dintre ele ar putea fi sancționate dacă sunt depistate.

Dintre metodele enumerate, cea mai eficientă pe termen lung este Optimizarea SEO White Hat. Aceasta își va dovedi eficiența în timp și nu supune website-ul la riscul sancțiunilor.

Optimizarea SEO Black și White hat

Scurt rezumat al celor două tehnici SEO.

 

Tehnică sau întâmplare?

Google a declarat că există peste 200 de criterii de indexare a website-urilor, 100 din ele fiind secrete. Tot ce putem face este să respectăm cât mai bine criteriile și îndrumările oferite de motoarele de căutare și să creăm conținut de calitate.

Planificarea cuvintelor cheie joacă un rol foarte important și nu trebuie neglijată. Mai ales că există o sumedenie de unelte care ne ajută făcând toate calculele complicate pentru noi. Spre exemplu: Google Keyword Planner, Keyword Tool.io sau The Hoth Keyword Research.

Un alt sfat important: proiectează conținutul website-ului pentru oameni nu pentru roboți. Google devine pe zi ce trece din ce în ce mai bun. Fiind bazat pe inteligență artificială self-learning (autodidact), poate să identifice website-urile al căror conținut nu este adresat vizitatorilor ci motoarelor.

Rezolvarea problemelor tehnice este o prioritate! Toate paginile și legăturile din interiorul paginilor trebuie să fie funcționale. Viteza website-ului trebuie să fie corespunzătoare și toate caracteristicile tehnice îndeplinite. Vom discuta mai multe despre asta într-un articol viitor.

Securitatea joacă alt rol important. Fișierele Flash sunt considerate nesigure și nu ar trebui folosite. Noile versiuni Chrome vor marca website-urile fără SSL ca fiind nesigure, deci obținerea unui certificat și redirecționarea conținutului către protocolul HTTPS vor deveni imperios necesare.

Dacă tehnicile folosite pentru optimizarea SEO ți se par dificile, sau după toate astea încă ai probleme cu indexarea în motoarele de căutate, consideră angajarea unui expert SEO.

Victor Marcoianu

Victor este dezvoltator web și software. A realizat primul website la vârsta de 12 ani și de atunci a dat naștere la mai mult de 50 de website-uri de succes. Acum lucrează atât în dezvoltarea backend cât și frontend pentru mai multe medii precum: Online, Desktop, Mobile și Server.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Send this to a friend