Optimizarea pentru Mobile: Cum trebuie să arate un website pe mobile
25/10/2019Securitatea Website-ului: Drumul de la vulnerabilitate la soluție
19/11/2019Optimizarea pentru Mobile: Cum trebuie să arate un website pe mobile
25/10/2019Securitatea Website-ului: Drumul de la vulnerabilitate la soluție
19/11/2019Structura Website-ului și Arhitectura Conținutului
Am vorbit foarte mult despre funcționalitatea și aspectul website-ului, despre felul în care trebuie să fie afișată și indexată informația dar niciodată despre structura website-ului. Așa că venit momentul să explicăm arhitectura conținutului și ce ar trebui să conțină orice website. Vom aborda 3 mari categorii de website-uri: Ofertant de produse, Ofertant de servicii și Website de Prezentare.
Categoriile sunt mult mai diverse în realitate. Contează ce fel de produse / servicii oferi sau ce imagine prezinți. Contează publicul țintă. Contează locația geografică. Sunt foarte mulți factori ce influențează structura website-ului pe care dacă i-am enumera doar, am putea crea un blog separat. Noi îți oferim esențialul pe care tu îl adaptezi în funcție de factorii de influență.
Arhitectura Conținutului
Website-urile de succes respectă foarte bine câteva reguli când construiesc structura website-ului. Website-urile excepționale, fac din conținut o artă. Conținutul website-ului este foarte important. Chiar dacă respecți toate regulile tehnice și îi oferi un design uimitor, trebuie să structurezi informația într-un format logic, intuitiv, accesibil și digerabil.
Poți să ai un trafic foarte bun pe website dar fără să mărești cantitatea produselor vândute sau a serviciilor comandate. Acest lucru se întâmplă când utilizatorul nu găsește sau nu este impresionat de informația dorită. Spre exemplu, o domnișoară caută o pereche de cizme. Intră pe website-ul tău, găsește o pereche interesantă ce are doar o poză, numele și prețul. În lipsa oricărui detaliu ajutător, renunță și se reorientează către un al website. Domnișoara ar fi dorit să vadă un ghid al mărimii, recenzii, o descriere fie ea și scurtă, materialul din care este făcut, poze din mai multe unghiuri, detalii despre livrare, etc. Este un caz cât se poate de real pentru mediul comercial online Românesc. Mediu în care structura website-ului este abordată sumar iar arhitectura conținutului este neglijată.
Când creezi conținutul, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte esențiale:
- Nu scrie text pentru roboți. Optimizarea SEO este un aspect important, dar dacă textul scris este repetitiv, fără noimă și esență, doar pentru scorul SEO, utilizatorul nu va fi satisfăcut.
- Folosește descrieri calde. Nu oferii doar detalii precum pălărie verde de vară din paie. Înfrumusețează și ajustează un pic tonalitatea și emoția. Oferă măcar 3-4 propoziții îmbietoare despre produs sau serviciu. Gestionarea unui număr foarte mare de produse nu este o scuză validă, doar o afundare într-o mediocritate deficitară succesului tău.
- Oferă mai multe imagini pentru produs, sau mai multe exemple pentru servicii.
- Structura website-ului să fie simplă. Evită ca utilizatorul să trebuiască să parcurgă multe pagini, din categorie în subcategorie și tot așa.
- Ține cont de preferințele publicului țintă. Publicul din segmentul business are cu totul alte preferințe și așteptări față de segmentul non-profesional. În Europa există anumite trenduri și gusturi total diferite față de America și Australia. Analizează constant segmentul demografic!
- Analizează concurența. Analizează website-urile concurenței și vezi ce poți să oferi în plus. Dacă este dificil sau costisitor să inovezi ca tehnologie, inovația prin conținut, text și imagini este la îndemâna tuturor.
- Meniul trebuie să spună o poveste. Printr-o simplă privire asupra meniului, vizitatorul trebuie să îți cunoască firma, tipul de produse sau servicii și cum să te contacteze.
Acum că am stabilit conceptele de bază, hai să studiem fiecare caz în parte.
Structura Website-ului unui Ofertant de Produse
Aici intră atât magazinele online cât și website-urile de prezentare a produselor.
- Header (antet): Aici se află logo-ul și meniul. Deasupra acestora sunt datele de contact, adresa, programul de lucru și paginile de social media.
- Footer (subsol): Aici sunt link-urile utile precum politicile de retur și confidențialitate, termenul de livrare, ghid de comandă rapidă și alte pagini de importanță similară.
- Meniul: Meniul conține în primul rând paginile Acasă, Despre, Categorii (sub care vor fi listate categoriile în format drop-down) și Contact.
- Prima Pagină: Un banner cu noutăți sau promoții. Sub banner să fie înșirate categoriile principale într-un format cât mai atractiv. Sub categorii pot fi afișate cele mai noi sau cele mai populare produse. Aici poți să finalizezi pagina sau să adaugi un carusel de articole din blog.
- Pagina Despre: Este o pagină foarte importantă care trebuie să spună o poveste! O poveste interesantă, caldă și motivantă care să îți umanizeze website-ul și afacerea.
- Pagina Contact: Aici se află datele de contact, adresa și harta sediului sau a magazinelor alături de un formular foarte simplu de contact.
- Pagina de Categorie: Fiecare categorie trebuie să aibă o pagină proprie cu o descriere a sa. Aici sunt afișate toate produsele din respectiva categorie.
- Pagina de Produs: Conține o descriere, specificații și detalii ale produsului, o galerie foto și recenziile cumpărătorilor. Sub toate acestea, un carusel de produse similare sau din aceiași categorie.
- Blog: Blog-ul este opțional dar recomandat și conține noutăți sau povești de interes pentru segmentul demografic.
Structura Website-ului unui Ofertant de Servicii
Structura este similară cu cea de mai sus, dar apar adiții substanțiale. Filozofie este diferită pentru că există loc pentru detalii.
- Header (antet): Aici se află logo-ul și meniul. Deasupra acestora sunt datele de contact, adresa, programul de lucru și paginile de social media.
- Footer (subsol): Aici sunt link-urile utile precum politica de confidențialitate, rețeaua de activitate, abonarea la newsletter, ultimele proiecte sau noutăți din blog și alte pagini de importanță similară.
- Meniul: Meniul conține în primul rând paginile Acasă, Despre, Servicii(sub care vor fi listate serviciile în format drop-down), Portofoliu, Blog și Contact.
- Prima Pagină: Un banner cu noutăți sau promoții. Sub banner să fie înșirate serviciile într-un format cât mai atractiv. Sub servicii afișează câteva elemente de portofoliu mai semnificative și o listă de clienți mai importanți. Încheie pagina cu ultimele noutăți din blog.
- Pagina Despre: Este o pagină foarte importantă care trebuie să spună o poveste! O poveste interesantă, caldă și motivantă care să îți umanizeze website-ul și afacerea.
- Pagina Contact: Aici se află datele de contact, adresa biroului sau a sediului și un formular de contact.
- Pagina de Serviciu: Fiecare serviciu trebuie să aibă o pagină proprie cu o descriere a sa. Sub descriere să fie amplasate exemple sau piese din portofoliul serviciului. Eventual și un calculator de cost aproximativ.
- Pagina Portofoliu: Foarte importantă la prestatorii de servicii. Aici să se găsească cele mai bune proiecte și cele mai noi. Activitatea trebuie să fie contantă. Sub portofoliu ar fi recomandată o pagină de testimoniale.
- Blog: Blog-ul este important și conține noutăți sau povești de interes pentru segmentul demografic.
Structura Website-ului de Prezentare
Aici arhitectura conținutului diferă destul de mult. Poate fi vorba de scriitori, artiști, personalități, grupuri, instituții sau fundații.
- Header (antet): Aici se află logo-ul și meniul. Deasupra acestora sunt paginile de social media.
- Footer (subsol): Aici sunt link-urile către apariții, parteneri, rețeaua de activitate, istoric, etc.
- Meniul: Meniul conține în primul rând paginile Acasă, Despre, Blog și Contact.
- Prima Pagină: O descriere a imaginii. O scurtă prezentare a viziuni și ideilor. Sub această descriere se pot plasa cele mai recente articole din blog.
- Pagina Despre: Aici se continuă povestea din prima pagină. Eventual se pot adăuga detalii complexe precum un istoric grafic, apariții, etc.
- Pagina Contact: Aici se află datele de contact și un formular foarte simplu de contact.
- Blog: Blog-ul este opțional și conține noutăți sau povești de interes pentru segmentul demografic.
Conținutul Website-ului – Secretul Succesului
Arhitectura conținutului este foarte importantă. Poate face cu ușurință diferența între două website-uri de același calibru tehnic. Internetul se bazează pe informație. Atunci când oferi ceva, trebuie împachetat cu atenție și migală. Website-ul tău vorbește pentru tine. Un website mut, robotic sau sec îți afectează imaginea ta drept companie sau personalitate.
Păstrează structura website-ului cât mai simplă. Nu înghesui conținutul într-o singură pagină. Fiecare subiect merită o pagină separată. Acestea pot fi servicii, activități, produse, evenimente, oferte, noutăți, discount-uri, amintiri, etc. Izolând fiecare entitate relevantă publicului, îi poți acorda suficientă atenție concentrându-te mai mult pe aceasta.
Website-ul tău trebuie să fie o unealtă de explorare plăcută. Ideal ar fi să stârnească curiozitatea. Mulți din clienții noștri se blochează la nivelul conținutului. Astfel proiect este pus în așteptare chiar și un an. După care relevația imediată este cuvântul simplu. „Vreau un website simplu.”. Dar un website simplificat la absurd nu este o soluție pentru lipsa de inspirație. Nici extrema de a supraîncărca structura website-ului nu este o soluție. Trebuie stabilit un echilibru.
Este foarte ușor să alegi calea cea mai scurtă. Așa-zisul website simplu. Dar dacă website-ul nu spune nimic sau suficiente lucruri despre tine, de ce îl mai faci? Care este scopul lui de fapt? Simpla prezență digitală? Atunci când arhitectura conținutului este prea simplă și prea săracă, dăunează mai mult decât absența totală.
Dezvoltarea website-ului este un pas mare. Un pas pe care îl putem face împreună. Hai să vorbim!
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: firma SEO Bucuresti.