SenDesign este o agenție online care pune accentul pe calitate, inovație și viteză. Utilizăm tehnologia pentru a obține cele mai bune rezultate.
Design-ul este o artă! Design-ul website-ului tău reprezintă perspectiva ta de afaceri. Prima impresie chiar contează!
Oferim servicii de dezvoltare atât în scopuri comerciale dar și în scopuri de uz intern. Dezvoltăm aplicații pentru toate platformele de care ai nevoie.
Este locul unde îți punem la dispoziție cele mai noi publicații SenDesign.
Ultima lansare: WordPress Design pentru Începători.
SenDesign este o agenție online care pune accentul pe calitate, inovație și viteză. Utilizăm tehnologia pentru a obține cele mai bune rezultate.
Design-ul este o artă! Design-ul website-ului tău reprezintă perspectiva ta de afaceri. Prima impresie chiar contează!
Oferim servicii de dezvoltare atât în scopuri comerciale dar și în scopuri de uz intern. Dezvoltăm aplicații pentru toate platformele de care ai nevoie.
Este locul unde îți punem la dispoziție cele mai noi publicații SenDesign.
Ultima lansare: WordPress Design pentru Începători.
Noțiunea de marketing este foarte bătrână. A fost definită oficial în 1935 și presupune un set rece de statistici și studii. Wikipedia o definește „știința și arta de a convinge clienții să cumpere”. Întregul concept se bazează pe a-l face pe client să vrea produsul sau serviciul tău. Dar dacă i-am oferii de fapt un motiv real să o facă? În acest articol voi fii controversat și vă voi prezenta o altă paradigmă publicitară
Marketing-ul a existat de când negoțul. Fie își prezenta vânzătorul marfa la tarabă, fie printr-un semn (brand?) la intrarea în magazin. Odată cu evoluția tehnologiei, publicitatea s-a depersonalizat. Nu mai era efectuată de vânzător, ci apărea în ziar, la televizor și mai nou în internet. Au apărut companii care se specializează în marketing. Întregul proces a devenit un joc de numere, în care audiența este analizată constant și în funcție de reacție se adaptează mesajul campaniei. Deja vorbim de plaje demografice, statistici de audiență, ore de trafic și multe alte cifre. Ce primește clientul? Rezultatul unor cifre. Recomand serialul Mad Men (2007) celor care vor să vadă cum avea și încă are loc o discuție de marketing.
Actual, scopul sunt banii. Deci marketing-ul este suma metodelor utilizate pentru a-l face pe client să îți dea banii lui. Contrar voinței lui dacă se poate. Urât, real, dar nu obligatoriu!
De-a lungul studiilor mele, am identificat 3 paradigme de promovare:
Să vă povestesc un fenomen ce mi s-a întâmplat recent și să îl analizăm ca studiu de caz. Primesc un email pe adresa mea de lucru. Nu adresa companiei, ci direct a mea. Mi se prezenta o ofertă la ciorapi. De regulă primesc câteva zeci de oferte și tentative de marketing la diverse produse sau servicii și ajung instant în spam. Acesta în schimb nu. A avut acel ceva special care mi-a atras atenția. Textul sună așa:
„Bună ziua domnule Marcoianu, Mă numesc – și vă contactez din partea ZAMIR, o firmă care vinde pata de culoare zilnică din viața noastră, mai exact șosete colorate. Având în vedere faptul că petrecerile de Crăciun pe care companiile le organizau în această perioadă nu vor avea loc, am pregătit pachete cu șosete colorate drept cadou special de Crăciun. Motivul e simplu, oamenii sunt extrem de fericiți atunci când le primesc, când le poartă și când le dăruiesc. Șosetele colorate au devenit un cadou foarte popular în ultimii ani, Crăciunul fiind ocazia perfectă pentru a oferi un zâmbet echipei pe care o aveți. […] V-am atașat poze cu cutiuțele și o prezentare în format .pdf a ofertei. Ce părere aveți despre propunerea noastră? Câte cutiuțe ar face întreaga echipă fericită? Vă mulțumesc și sunt în așteptarea răspunsului dumneavoastră. Nu uitați! Nu există Crăciun fără șosete colorate! 😊 O zi cât mai colorată vă doresc! „
Impropriu spus ca la carte, pentru că nici o carte nu te va învăța sau măcar să te îndemne la așa ceva (și voi schimba asta). Dar povestea a continuat într-un mod și mai surprinzător. Nu am comandat de la ei pentru că aveam deja planurile făcute. Dar prezentarea fiind frumoasă am trimis-o mai departe în cercul nostru de firme. Și asta le-am și spus. Le-am oferit și un feedback lăudând campania lor și felul în care a fost construită. Următoarea lor mutare a fost să îmi ceară adresa ca să îmi trimită o cutie… gratuit pentru că le-a plăcut energia?!
Ce idee fenomenală! De ce să bag 500 de lei într-o campanie pe motoarele de căutare, când pot să ofer un produs și un sentiment ca metodă de marketing. Inovativ și din câte vedeți, și eficient. Și nu s-a dus la influenceri (persoană influentă, cu mulți urmăritori pe rețelele sociale) care cu asta se ocupă. Au venit la o companie (care culmea, se ocupă de marketing). Motivul? Le-a plăcut energia transmisă.
Și a ajuns cutia la mine extrem de repede. Am avut plăcerea de a afla că imaginea lor este foarte bine pusă la punct. Pe cutia scrie „WARNING! This is a Blackhole. Opening it may change everything about you.” iar design-ul este spațial cu fundal de stele. Nu știu dacă a fost intenționat dar mesajul este terapeutic. Deschizând cutia accepți schimbarea în viața ta. Ca metodă de marketing, stârnește curiozitate și continuă povestea din email. Este ceva special față de clasica cutie maro.
În cutie, ciorapii frumos puși și o felicitare. Mesajul fiind:
„Dintr-o altă galaxie pentru Victor! (față zâmbăreață). Răspândește fericirea zamrianule! (inimioară) Cu drag, Astronautul”
Clar dintr-o altă galaxie, asta pot garanta. La noi în galaxie primeam maxim un discount de 5%. Pe eticheta ciorapilor se găsește mesajul „Socks from outer space. Aliens or Humans sized”. Adică totul face parte din acest univers prezentat de ei, universul Zamir.
Această campanie de marketing întrunește tot ce povestim noi pe acest blog și în cărțile scrise referitor la branding și tehnici de promovare. Dar mai face și altceva. Îmi oferă ceva. Campania în sine mi-a oferit ceva. Făcând abstracție de faptul că mi-au dăruit o cutie. Am rămas cu o senzație, o impresie și un zâmbet. Acesta a fost renumitul plus valoare.
Firma se numește Zamir, www.zamir.ro iar povestea este în totalitate reală. Și apropo de poveste, vă invit să le vizitați website-ul la secțiunea Povestea Noastră. Nu suntem afiliați dar nici o faptă bună nu rămâne nepedepsită.
Există numeroase metode prin care poți da valoare ofertei tale. La țară am un magazin la care mergem pentru că știe să vândă. Dacă nu are ceva pe stoc, aduce sigur. Ai vrut o marcă de țigări anume? Dacă nu o are acum, data viitoare o va avea sigur. Și aduce unele produse doar pentru că trecem noi pe acolo. O vânzătoare de ii cu modele românești, îți trimite și o iconiță la fiecare comandă. Ofertanții de servicii pot oferii resurse, cum noi oferim blog-ul SenDesign cu foarte multe informații. Și exemplele sunt multe și variante în funcție de imaginația fiecăruia.
Dar ce ar fi dacă în loc să scădem, am adăuga? Dacă în loc de a face discount-uri și reduceri am oferii un produs în plus? O campanie care sună: azi primești mai mult, în loc de azi plătești mai puțin? În loc de o reducere de 20 de lei, oferă-i o cană drăguță! De care crezi că se va bucura mai tare?
Reducerea înseamnă minus. Devalorizezi produsul sau serviciul. Un produs ieftin în viziunea clientului valorează mai puțin. Scazi importanța achiziției. Pe când ceva în plus… e în plus. Este extra, e un cadou. Nimeni nu dorește să primească un minus, dar tutor ne place un plus. Interesant, nu-i așa? Din această cauza paradigma marketing-ului prin plus valoare este foarte străină pe piață. Pentru că necesită altă mentalitate. O schimbare de polaritate și apelul la ființa umană din interiorul clientului. Oricât ar fi de serios și rigid, este tot om. Îl poți surprinde amintindu-i asta.
Nu te constă nimic să fii altfel. O campanie de marketing digital pe 3 luni de zile necesită un buget sănătos și are rezultate mixte. Un zâmbet și un dar te costă mult mai puțin și are întotdeauna un rezultat pozitiv. Publicitatea a fost prea mult timp reprezentată de cifre și companii bățoase cu ochii pe portofelul tău. De prețuri crescute înaintea sezonului de reduceri, în care oricum nu mai crede nimeni. Mă uit la tine Black Friday.
Hai să fim diferiți, hai să oferim! Să fim ofertanți de servicii și de produse, nu vânzători.