Elocinței 48, București, România.
  • Română
  • Engleză
Agenția creativă perfectă pentru afacerea ta!
  • Română
  • Engleză

Marketing pe YouTube: Ce avantaje aduce YouTube-ul

Noțiunea de Marketing pe YouTube este înțeleasă de un număr restrâns de companii. Din principiul dacă nu poți băga bani în publicitate plătită (CPC), nu merită efortul. Dar scopul YouTube nu este să îți îndeși produsele și serviciile pe gâtul consumatorilor, întrerupându-le video-ul la care se uită. Nu, pentru că așa obții apatie, nu interes. Scopul este de a fi prezent pe un canal social și de a oferi acel plus valoare prin care potențialii clienți să relaționeze plăcut cu tine.

Ce înseamnă Marketing pe YouTube

În primul rând, este o rețea socială. Adică poți relaționa cu o plajă demografică foarte largă. Atât cu clienții actuali cât și cu clienții potențiali. Lumea folosește YouTube-ul din plăcere și în scop recreațional. În acest caz nu îți poți propulsa produsele și serviciile în mod direct. Dar îți poți arăta brand-ul și poți începe o discuție cu acești oameni.

În funcție de domeniul de activitate, poți crea material foarte divers pe care să îl urci în YouTube. Dacă ești în domeniul amenajărilor interioare, poți crea video-uri cu idei de amplasamente sau un portofoliu cu casele amenajate. Dacă active în fashion, poți discuta noile trend-uri, și folosind produsele tale poți prezenta combinații de sezon. Bluza X cu pantalonii Y și pantofii Z pentru sezonul cald. Dacă lucrezi în IT poți face o groază de tutoriale și ghiduri.

Așadar, marketing pe YouTube înseamnă să oferi un altceva legat de afacerea ta, ce nu presupune promovarea directă a produselor sau serviciilor tale. Dar presupune relaționarea cu oamenii și răspândirea brand-ului tău prin oferirea de plus valoarea. Astfel vei fi căutat ca fiind o persoană de interes. Care cunoaște bine domeniul și de la care oamenii vor cumpăra mulțumită încrederii create prin relaționare.

Ce poți obține din YouTube

Prin Marketing pe YouTube poți obține foarte multe avantaje pe termen lung:

  1. Ești prezent pe una din cele mai populare rețele sociale. Fapt absolut necesar indiferent de ce rețea vorbim.
  2. Ai un public larg în fața căruia să îți expui materialele.
  3. Îți crești notorietatea și brand-ul tău devine recunoscut.
  4. Crești gradul de încredere pe care lume în are în afacerea ta.
  5. Afacerea ta se umanizează. Nu mai este un brand steril și dur format din mesaje de marketing și îndemnuri la a cumpăra. Ci prin marketing pe YouTube devi o entitate prietenoasă care le oferă conținut de interes și de folos.
  6. Mai ales prin existența unui prezentator (persoană în video) lumea poate atribuii un chip afacerii tale.
  7. Poți face bani. Este și o sursă de profit. Și aici recomand articolul 10 Metode prin care poți câștiga bani din YouTube în 2021 de pe succesonline.ro unde sunt explicate foarte bine metodele disponibile.
  8. O indexare mult mai bună. Numele afacerii tale apare pe o rețea foarte accesată. Clipurile tale vor apărea în Google și YouTube ceea ce îți va aduce un volum mare de trafic și expunere.
  9. Poți crea o comunitate. Iar comunitățile se auto promovează. Au o viață a lor în afara procesului de marketing pe YouTube. Se propulsează prin recomandări și distribuiri organice.

Marketing pe YouTube din fața camerei

Cel mai bine ar fi să te afișezi pe tine. Chipul care va fi atribuit afacerii tale să fie chiar chipul tău. În primul rând pentru că o poți face mult mai bine decât orice angajat. Iar în al doilea rând, pentru că este adevărat. Atunci când patronul se afișează clientelei, conexiunea clienților devine mult mai puternică decât în cazul unui angajat. Pentru că atunci pot empatiza și își pot compara valorile cu tine. Astfel, dacă găsesc numitor comun, se formează un fel de prietenie. Și unde te duci când ai nevoie de ceva, dacă nu la un prieten?

Brand-urile mari știu asta. De aceia pun foarte mult accent pe cultul personalității. Aduc o vedetă pe care lumea o îndrăgește și o prezintă ca imagine a brand-ului. Apare în toate reclamele și prezintă materialele lor destinate Marketing-ului pe YouTube. Chiar și CEO-ul companiei este propulsat în toate articolele și comunicatele de presă. Îi cunoști numele, îi știi chipul, chiar și o bună parte din istoria lui (atât cât servește marketing-ului). Apple încă este reprezentat de imaginea lui Steve Jobs chiar dacă acesta este mort. Pentru că el făcea prezentările personal, nu printr-un angajat.

Dar dacă pentru brand-urile mari, noțiunile de prieteniei și comunitate sunt iluzorii, pentru tine poate fi un adevăr palpabil. Chiar poți avea o relație foarte apropiată cu clienții tăi ceea ce va însemna cheia succesului tău. Prin marketing-ul prin plus valoarea incorporat în procesul de marketing pe YouTube.

Concluzie

Marketing-ul pe YouTube este foarte valoros din cauza naturii platformei. Lumea îl folosește pentru relaxare și chiar educare. Este o platformă atât de mare și utilizată, încât a devenit chiar și un concept de afacerii. Așa cum au scris și colegii noștri de la succesonline.ro în articolul 4 Idei de Afaceri Online cu Bani Puțini pentru Tineri.

Victor Marcoianu

Victor este un dezvoltator de aplicații software, designer web și manager de marketing digital în cadrul companiei SenDesign. A realizat primul website la vârsta de 12 ani și de atunci a dat naștere la mai mult de 150 de website-uri de succes, 25 de aplicații mobile și peste 40 de aplicații pentru Windows. În 2020 lansează prima sa carte: Ghidul Afacerii în Mediul Online. În cadrul firmei SenDesign se ocupă de dezvoltarea brandurilor prin mijloace digitale. Se implică atât în dezvoltarea backend cât și frontend pentru mai multe medii precum: Online, Desktop, Mobile și Server. Creează și coordonează campanii de marketing digital în medii diverse precum motoarele de căutare, social media sau email.