Elocinței 48, București, România.
  • Română
  • Engleză
Agenția creativă perfectă pentru afacerea ta!
  • Română
  • Engleză

Vânzare Social Media: Cum să vinzi pe Facebook

Vânzare în Social Media este o abordare facilă a comerțului digital. În cadrul timpului pe care îl petrec pe rețele sociale, observ faptul că deși există o prezență în rețelele sociale, nu este organizată spre a vinde. Când spun a vinde, mă refer la afișarea ofertei într-un așa mod încât potențialul client să poată plasa și o comandă.

Pagină nu Profil!

În primul rând, pentru vânzare în social media trebuie să ai pagina pusă la punct. Și când spun pagină, nu mă refer la profilul de persoană. Mă refer că trebuie să existe o pagină de tip Facebook page. Cele două se diferențiază prin destinație. Profilul este realizat încât să aibă prieteni și se adresează persoanelor. Paginile sunt făcute să aibă urmăritori și vânzări și sunt destinate afacerilor. Există numeroase funcții importante în pagini, ce nu există în profile.

Tu ca și magazin nu poți avea prieteni cărora să le dai like-uri la poze cu pisicuțe și nici să îți promovezi produsele partajând o amintire. Afacerea ta nu are sex, orientare politică, relație sau alte caracteristici ale profilului personal. Așadar, de acum voi face referire strict la pagini.

Prezentarea 

Acum că am stabilit că ai nevoie de o pagină pentru vânzare în Social Media, aceasta trebuie să aibă toate datele necesare comenzilor. Printre care se numără:

  1. Poză de profil relevantă brandului (logo-ul sau alt material ce conține logo-ul)
  2. Poza de copertă relevantă brandului sau domeniului
  3. Număr de telefon
  4. Email
  5. Website
  6. Locație
  7. Program de lucru
  8. Descriere
  9. Domeniu de activitate

Aceste date te ajută să fii identificat ca și vânzător, să stimulezi coeficientul de încredere pe care îl are potențialul client.

Vânzare în Social Media a Serviciilor

Ca să vinzi un serviciu, Facebook îți pune la dispoziție secțiunea servicii. Aici îți poți adăuga toate serviciile tale. Fiecare serviciu trebuie să aibă un titlu, o poză și o descriere. Dacă nu cunoști prețul final pentru că depinde de anumite calcule, poți spune că variază. Cea mai bună cale ar fi să afișezi prețul minim: “pornind de la…”. Opțional poți adăuga și durata până la livrare, lucru util pentru unii clienți și poate servii ca punct decisiv. La fel ca și pentru cost, poți preciza durata minimă.

Vânzare în Social Media a Produselor

La fel ca și pentru servicii, produsele au o secțiune dedicată numită Catalog. Aici îți poți crea magazinul online complet. Dacă ai deja un website, pasul final (butonul de cumpărare) poate fi comanda de pe website, sau în absența acestuia, poate fi făcută plata direct prin Facebook. Un produs trebuie să aibă titlu, preț, descriere și o imagine reprezentativă a sa. Orice alt detaliu este bine venit, precum dimensiuni, greutate, specificații, etc. Poți crea colecții și variante. Întocmai ca în cazul unui website personalizat.

Abordarea de Succes

Aș dori să evidențiez și o sumă de obiceiuri ce rezultă într-o experiență neplăcută pentru potențialul cumpărător.

  1. Dacă publici un produs, asigură-te că are prețul pus în descriere! Dacă apar comentarii cu “Preț?” faci ceva greșit.
  2. Procedura de comandă trebuie să fie evidentă. Când publici o ofertă sau un produs, postează și link-ul de comandă sau descrie procedura.
  3. Folosește poze clare.
  4. Orice distribuire trebuie să aibă o descriere.
  5. Nu pune prețul în poze. Frecvent văd poze ale produselor cu un preț mic scris într-un colț.
  6. Afișează fiecare produs individual, nu publica o poză cu 4-5 produse.
  7. Nu publica produse ce pot fi comandate doar prin mesaj.
  8. Produsele trebuie să poată fi comandate cu ușurință fie printr-un website, prin magazinul paginii, telefonic, prin email și prin mesaj. Pune la dispoziție cel puțin 3 metode.
  9. Păstrează pagina doar pentru afacerea ta, nu posta poze cu pisica, cățelul sau masa de revelion. Orice nu ține de produsele, serviciile sau domeniul tău de activitate, nu are ce căuta pe pagină. Chiar dacă pare de interes nu are legătură cu conceptul de vânzare în Social Media, din contră, descurajează potențialul client.
  10. Păstrează doar produsele din stoc sau afișează disponibilitatea: în Stoc, la comandă, indisponibil momentan.
  11. Nu redistribuii o postare din trecut. Creează una nouă. Altfel va avea un aer de învechit și neactualizat.

Vânzare în Social Media dar și pe website

Chiar dacă Facebook și orice altă rețea de socializare îți oferă toate uneltele necesară ca să vinzi, toate acestea nu exclud website-ul. Doar te ajută să te adresezi unui alt segment de audiență și să facilitezi cumpărarea ușoară. Website-ul este cu totul altă situație și îți permite să accesezi o plajă mult mai largă de potențiali clienți. De asemenea, te ajută să îți validezi existența ca afacere. Fără un website, coeficientul de încredere al clientului în afacerea ta scade masiv.

Pentru mai despre social media, recomand articolul Cum să utilizezi social media pentru a-ți crește traficul pe website.

Victor Marcoianu

Victor este un dezvoltator de aplicații software, designer web și manager de marketing digital în cadrul companiei SenDesign. A realizat primul website la vârsta de 12 ani și de atunci a dat naștere la mai mult de 150 de website-uri de succes, 25 de aplicații mobile și peste 40 de aplicații pentru Windows. În 2020 lansează prima sa carte: Ghidul Afacerii în Mediul Online. În cadrul firmei SenDesign se ocupă de dezvoltarea brandurilor prin mijloace digitale. Se implică atât în dezvoltarea backend cât și frontend pentru mai multe medii precum: Online, Desktop, Mobile și Server. Creează și coordonează campanii de marketing digital în medii diverse precum motoarele de căutare, social media sau email.