Elocinței 48, București, România.
Agenția creativă perfectă pentru afacerea ta!
  • Română
  • Engleză

Cum să obții mai mult trafic organic pe website-ul tău

Obținerea de trafic organic este una din cele mai mari provocări la care un website trebuie să răspundă după lansare. Oricât de frumos, de rapid și de ușor de folosit este website-ul, fără in flux de trafic organic constant nu va avea randamentul dorit.

 

trafic organicCe este traficul organic

Noțiunea de trafic organic, reprezintă suma vizitatorilor care intră pe website-ul tău din rezultatele motoarelor de căutare. Pe scurt, sunt utilizatorii care vin căutările pe Google, Bing, Yahoo, etc. Acest tip de trafic este foarte important, deoarece aduce public pe website-ul tău absolut gratuit. De aceea se află la baza optimizării pentru motoarele de căutare.

 

Optimizare SEO ON-Page

Este prima și cea mai importantă metodă de obținere de trafic organic. Respectând o serie de criterii impuse de motoarele de căutare, website-ul tău poate ajunge printre primele rezultate în Google. Optimizarea SEO presupune mai mulți pași pe care îi poți afla aici.

 

Crearea unui Blog

Utilizatorii au nevoie de un motiv să revină la website-ul tău. Blog-ul reprezintă un avantaj din două motive:

  • creșterea nivelului de conținut și a dimensiunii website-ului, lucru ce influențează pozitiv scorul SEO.
  • conferă un motiv pentru ca utilizatorii să acceseze frecvent website-ul tău.

Distanța optimă dintre două articole publicate este între 1 și 3 zile. Conținutul pe blog trebuie să fie optimizat SEO, dar scris pentru oameni, nu roboți. Cheia succesului este conținut atractiv și de calitate. Astfel vei obține mult mai mult trafic organic.

trafic organic

Crearea de pagini Social Media

Rețelele sociale nu mai sunt de mult o noutate. Cu toate astea, nu multă lume le înțelege importanța lor în promovarea unui website și în creșterea randamentului acestuia. Este un nou canal prin care poți atrage vizitatori pe website. Cel mai eficient caz este combinarea acestora cu un blog. Orice articol pe blog este partajat și pe rețelele sociale. Persoanele interesate vor accesa website-ul direct din aceste partajări. Deci o sursă valoroasă de trafic organic.

Atât Google cât și celelalte motoare de căutare, analizează sursele de trafic organic. Website-ul care are mai multe accesări din social media, este plasat mult mai sus întrucât acestea au valoare mai mare. 

Deșii Facebook-ul rămâne opțiunea de bază, s-ar putea să nu fie cea mai potrivită pentru business-u tău. Dacă ești o firmă care pune accentul pe seriozitate iar publicul țintă se află în mediul corporatist, Linkedin este o opțiune mai bună. Poți analiza lista cu cele mai populare rețele sociale aici.

 

Blog-uri populare

trafic organicO altă sursă de trafic organic o reprezintă bloggeri. Acestea au o audiență largă și mult trafic pe website-ul lor. Trimite-le un produs gratuit pentru a face o recenzie. Invită-i la o lansare a unui produs sau un eveniment din cadrul firmei tale. Dă-le un motiv să scrie despre tine și website-ul tău. 

Dacă nici una din opțiunile de mai sus nu te încântă, poți să închei cu ei un contract de afiliere prin care le oferi 5-10% din toate achizițiile realizate de vizitatorii veniți din blog-ul lor. 

 

Analiză

Fluxul de trafic organic odată adus în website, începe procesul de analiză de comportament. Aici se urmăresc utilizatorii și traseul lor în pagină. Criteriile importante sunt:

  • Cele mai vizitate pagini
  • Sursele din care vin utilizatorii
  • Cât timp petrec pe pagini
  • Zona / locația geografică din care vin

Astfel se poate identifica dorința utilizatorului și ce conținut preferă în funcție de sursă și regiune. Google Analytics este cea mai bună unealtă pentru urmărirea acestor date. De asemenea, trebuie analizată concurența. Ce fel de conținut au, cât de des publică articole, pe ce rețele activează și ce surse de trafic organic au. 

Dacă nu te descurci sau încercările tale nu dau randament, nu te panica! Te ajutăm să treci peste impas. Nu ezita să ne contactezi!

Victor Marcoianu

Victor este dezvoltator web și software. A realizat primul website la vârsta de 12 ani și de atunci a dat naștere la mai mult de 50 de website-uri de succes. Acum lucrează atât în dezvoltarea backend cât și frontend pentru mai multe medii precum: Online, Desktop, Mobile și Server.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Send this to a friend