Elocinței 48, București, România.
Agenția creativă perfectă pentru afacerea ta!
  • ro
  • en

Secretele din spatele unui Blog de succes.

Să creezi un blog nu este deloc dificil. Acum este mai ușor ca oricând, existând numeroși furnizori de platformă precum Blogger sau WordPress. Succesul acestuia, în schimb, se bazează exclusiv pe conținutul blog-ului și pe redactare. Lucru mai dificil de implementat în acțiune, mai ales ca începător. Împreună vom parcurge toate criteriile pe care se bazează un blog și vom dezvălui secretele din spatele succesului.

 

1. Conținutul Blog-ului

Conținutul unui blog este cel mai important element. Indiferent de gradul cu care respecți celelalte criterii, conținutul de calitate îți va salva blog-ul și va atrage cât mai mult cititori. Dacă vorbim de o companie, atunci conținutul trebuie să fie strâns legat de subiect. Adică de domeniul de activitate, de produsele sau serviciile oferite și de nevoile și interesele publicului țintă.

Blog

Blog-ul este o unealtă de marketing! Folosește-o ca atare. Introdu în conținutul articolelor referințe la produsele sau serviciile tale și chiar încurajări spre a intra în contact cu tine. Îndemnurile la a utiliza website-ul și a vizualiza pagini, îți va motiva cititorii să se informeze de ceea ce oferi.

Cu cât un utilizator petrece mai mult timp pe website-ul tău, cu atât îți va crește scorul SEO și poziția în rezultatele organice. Deci scrie articole lungi și interesante pentru a-ți captiva audiența.

Elementele de conținut precum imaginile, galeriile, pictogramele, video-urile și căsuțele de text dau savoare conținutului din blog spre deosebire de un simplu bloc de text. Folosește diacriticele pentru a conferi still și personalitate. Deși tentant, nu exagera cu inserțiile de reclame. Deși șansele ca cineva să dea click pe ele sunt mai mari atunci când sunt introduse în mijlocul conținutului, sunt deranjante pentru utilizatori. Strică imersiunea și lasă un gust amar.

 

2. Aspectul Blog-ului

Aspectul este un alt detaliu de maximă importanță. Deși există multe blog-uri cu un conținut foarte bun calitativ, o parte din ele au un design foarte simplu, nearanjat sau chiar deficitar și urât. Un aspect plăcut va încuraja cititorii noi să revină pe blog și te va diferenția de concurență sau alte pagini similare.

Nu este nevoie de un design revoluționar. Ci doar plăcut, îngrijit și ușor de urmărit. Să existe distanță între elemente și textul să fie vizibil fără distrageri.

 

Blog

3. Optimizarea SEO

Există mai multe metode prin care un utilizator poate ajunge pe blog-ul tău. Prin rețelele sociale, prin viu grai, prin marketing pe email sau chiar direct de pe website dacă există unul. Cu toate astea, cea mai eficientă metodă de a obține trafic este cu ajutorul optimizării SEO. Nu vom explica ce este optimizarea SEO în acest articol, ci doar vom defini criteriile importante ce trebuie urmate.

  • Minim 300 de cuvinte, recomandat 900. Orice articol sub 300 de cuvinte nu este luat în calcul de către motoarele de căutare. Este primul și cel mai important criteriu de optimizare.
  • Densitatea cuvântului / frazei cheie între 1% și 2.5%. Pentru 300 de cuvinte ar însemna ca fraza cheie să aibă între 3 și 8 apariții în text. Optim,  la fiecare 50 de cuvinte mai adaugă apariție.
  • Folosește imagini. Deși greu de crezul inițial, Google și orice alt motor de căutare prioritizează paginile cu imagini. Adăuga fraza cheie în tag-ul alt al imaginilor.
  • Introdu subtitluri cu fraza cheie. Paragrafele lungi ar trebui să fie despărțite de câte un subtitlu (h1, h2, h3…). În jumătate din subtitluri plasează fraza cheie.
  • Plasează fraza cheie la începutul titlului paginii și în adresa URL.
  • Plasează fraza cheie la începutul primului paragraf din articol.
  • Adaugă descrierea meta cu fraza cheie. Descrierile meta ar trebui completate pentru toate articolele din blog.
  • Nu folosi aceleași cuvinte cheie de mai multe ori.
  •  Adaugă legături interne și externe. Legăturile interne sunt link-uri către alte pagini din blog  / website iar legăturile externe sunt link-uri către alte website-uri.
  • Distribuie uniform cuvintele cheie.

Mai multe despre optimizarea SEO poți afla din acest articol sau ne poți contacta direct.

 

4. Structura Blog-ului

Blog

Blog-ul trebuie structurat frumos și ușor de navigat. Folosește categorii și etichete pentru articolele tale. În prima pagină de blog, adăugă filtre pentru ca utilizatorul să poate naviga cu ușurință printre articolele de interes. La finalul unui articol, poți plasa câteva sugestii cu privire la ce poate cititorul să vizualizeze în continuare. Evident, acestea trebuie să fie din aceiași sferă cu articolul pe care se află acum. O funcție de căutare este recomandată.

 

Concluzie

Acestea sunt cele mai importante criterii pentru a atinge succesul cu blog-ul tău. Este o unealtă de marketing și te va ajuta să îți duci afacerea la un nou nivel. Nu uita să distribui conținutul blog-ului pe rețelele de socializare. Atât articolele noi cât și cele vechi pot fi distribuite pentru a capta cititorii noi sau a le reaminti cititorilor loiali de un articol pe care l-au ratat sau l-au amânat.

Victor Marcoianu

Victor este dezvoltator web și software. A realizat primul website la vârsta de 12 ani și de atunci a dat naștere la mai mult de 50 de website-uri de succes. Acum lucrează atât în dezvoltarea backend cât și frontend pentru mai multe medii precum: Online, Desktop, Mobile și Server.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Send this to a friend