Branding Digital, ghid al identității digitale
18/10/2018Cum să obții mai mult trafic organic pe website-ul tău
12/02/2019Branding Digital, ghid al identității digitale
18/10/2018Cum să obții mai mult trafic organic pe website-ul tău
12/02/2019Secretele din spatele unui logo de succes
Orice companie are un logo denumit și siglă, iar acesta dictează într-o oarecare măsură succesul brand-ului pe care îl reprezintă. În acest articol vom contura elementele cheie ale siglei și criteriile ce trebuie urmate pentru a-i garanta succesul.
Importanța unui Logo
Care este importanța primordială a unui logo și care este rolul principal al acestuia? El este esența Brand-ului, așadar el conferă și reflectă identitate! Identitatea companiei va fi dictată de design-ul, culorile, formele, mesajul subtil și toate celelalte elemente ale logo-ului. Înainte de a da startul unei mărețe idei ce va deveni o parte foarte importantă din companie, ar fi ideal să vă consultați cu specialiști, iar în funcție de domeniul de activitate și ideile puse cap la cap de către designer și cumpărător, logo-ul va putea fi în sfârșit creat.
Un al 2-lea factor valoros al importanței rolului unei sigle, este acela de a capta și de a menține atenția pe termen îndelungat al oamenilor, astfel încât, aceștia să-și reamintească de fiecare dată, printr-o singură observație, ce reprezintă și ce oferă mesajul acestui logo.
O a 3-a țintă necesară de atins este aceea de a face viitorii cumpărători/clienți să înțeleagă produsul și business-ul sau serviciile oferite de design-ul pe care noi îl construim.
Oamenii în general vor vedea logo-ul în diferite forme, din propria lor perspectivă, așadar am ajuns la prima concluzie a importanței logo-ului din fiecare element. Logo-ul trebui gândit ca fiind un atribut ce reflectă acel „ceva” ce va fi interpretat de diverși oameni. Cu cât se lucrează mai mult la însemnătatea propriu-zisă a logo-ului, cu atât controlul asupra a ceea ce oamenii vor înțelege va fi mai ușor stăpânit și pus în aplicare.
Ce este de fapt un logo?
Un logo este în primul și în primul rând o unealtă de strategie complexă, nu doar o piesă de artă!
Ideea principală de luat în calcul de către un designer, atunci când crearea logo-ului este în deplină desfășurare, nu este aceea de a construi un logo frumos care arată bine și se mulează după personalitatea clientului. Sigla trebuie tratată ca pe o unealtă strategică pentru business! Această unealtă va permite companiei să se identifice printre concurența excesiv de mare și acerbă, prin unicitatea sa și prin mesajul oferit. Desigur că, asta nu înseamnă că logo-ul nu trebuie să aibă un aspect frumos, ordonat și elegant. Acest factor este însă pus pe al 2-lea loc după identificarea sa ca și element principal în elaborarea acestuia.
Psihologia din spatele design-ului
Psihologia din spatele design-ului este una dintre cele mai importante aspecte din spatele procesului de creație. Acest determinant este asociat cu culorile și formele alese, însă nu este doar atât. Desigur că, aceste elemente ne influențează cu ușurință starea de spirit și ne pot determina să facem alegeri pe care în mod normal, nu le-am adopta.
Vom enumera câteva dintre cele mai necesare principii din spatele psihologiei folosite în asamblarea siglei:
Simplitatea
Una dintre cerințele cele mai importante de urmat și de ținut cont în crearea unui logo de succes, este aceea de a menține design-ul cât mai simplu posibil. Cele mai bune logo-uri create vreodată de artiști sunt cele mai simpliste. Acestea oferă calitativ mult mai multă claritate.
Atunci când te gândești la propriul business, poți să îți creezi în minte o imagine ce reflectă toate amintirile și experiențele avute de până acum. Atunci când un logo este simplu, oamenii îi identifică mult mai ușor, iar cu trecerea timpului, când cineva îl va vedea, îl va putea asocia cu mare ușurință cu amintiri, experiențe și interacțiuni avute cu acel brand. Modul de utilizare a acestei unelte poate face diferența dintre un business de succes și unul mediocru.
Majoritatea persoanelor ce își deschid sau vor să îți deschidă un business nu știu sau nu vor să ia în calcul acest aspect. De fel aceștia optează pentru un logo plin de culori, forme și exagerat de multe detalii. Într-adevăr, o adevărată artă! Însă această abordare ne răspunde la întrebarea: Cine are timpul și răbdarea să observe toate detaliile acelei sigle, acesta aflându-se printre restul de mii de logo-uri?
Desigur, cu ajutorul simplității, o singură privire poate memora tot logo-ul, așadar va fi recunoscut imediat și a 2-a oară dar și a 3-a oară.
Culorile
Psihicul nostru este foarte receptiv la stimuli vizuali precum culorile. Mintea umană, gândurile și emoțiile pot fi controlate cu mare ușurință cu ajutorul culorilor calde, culorilor reci, nuanțele dar combinații de culori neutre. Toate acestea ne pot schimba total părerea și ne pot face să ne schimbăm starea și emoțiile într-o fracțiune de secundă.
Precum fondul ales, culorile au rolul, de asemenea, de a crea tonalitatea în textul citit, de a accentua mesajul companiei și de a amplifica efectele design-ului asupra publicului.
Ceea ce trebuie să facă o culoare, este să îmbunătățească și să întărească design-ul, nu să-l definească, acestea fiind primele lucruri identificate și remarcate de creier.
Tipografia
O altă regulă de bază a psihologiei dintr-o siglă este fontul! Pe baza Logo-ului și a culorilor acestuia se vor stabili restul de elemente de design grafic ale firmei (cărți de vizită, mape, coli cu antet – Website etc). Fontul ales trebuie să fie vizibil, ușor de citit și totodată să se afle în armonie cu restul pieselor de puzzle ce formează Logo-ul în sine.
Cosmetizarea identității vizuale nu doar prezintă un potențial favorabil pentru branduri. La un moment dat și în anumite cazuri, devine esențială iar tipografia poate să facă diferența.
Toate elementele logo-ului și a design-ului său au un rol specific. Ce se întâmplă dacă publicul nu poate să citească sau să identifice literele? În tocmai, dacă trec mai mult de câteva secunde, vor renunța și vor ignora total mesajul, chiar dacă celelalte elemente sunt atrăgătoare și bine organizate.
Simbolul
Simbolul reprezintă “mascota” siglei, acesta putând fiind introdus în design într-un mod cât mai subtil sau foarte vizibil, acaparând chiar restul elementelor și făcând brand-ul să fie recunoscut doar după simbolistica sa.
Desigur, acest element nu este neapărat necesar în procedura de creare. Un logo poate fi recunoscut cu ușurință și fără acest factor, însă această mișcare ar fi de luat în calcul doar dacă domeniul respectiv nu necesită un simbol.
Această mascotă poate să fie foarte puternică, în acest fel poate justifica o tipografie fină sau culorile mai stinse.
Dacă ai nevoie de un logo, nu ezita să ne contactezi! Oferim servicii complete de branding digital.
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: agentie SEO Bucuresti.
Daca doresti sa realizezi un site de prezentare cick aici: realizare site.