SenDesign la Facultatea de Informatică UTM
28/02/2020Aplicație Mobilă: De ce ai nevoie să te extinzi pe mobile
23/04/2020SenDesign la Facultatea de Informatică UTM
28/02/2020Aplicație Mobilă: De ce ai nevoie să te extinzi pe mobile
23/04/2020Newsletter – Cum să utilizezi campanile de marketing pe email
Marketing-ul newsletter-urilor pe email s-a dezvoltat atât de mult încât a ajuns unul din canalele principale de publicitate. Dacă în cazul rețelelor de socializare, mai există un segment de persoane care nu le utilizează, toată lumea are o căsuță de email și toată lumea o verifică cel puțin odată pe zi.
Fiind o unealtă atât de bună, este și intens utilizată. Concurența este fioroasă. O campanie de marketing pe email trebuie să fie foarte atent gândită ca publicul țintă să îți deschidă email-ul printre sutele de mesaje spam sau ale concurenței.
De ce să trimiți Newsletter-uri
Pentru că marketing-ul pe email este o foarte bună metodă organică de retenție a publicului. Odată ce vizitatorii și-au manifestat interesul în serviciile sau produsele tale, le oferi un motiv să revină. Poate să vadă sau să obțină ceva nou ce nu a găsit inițial. Sau poate că a apărut un nou produs de interes.
Când lansezi oferte și reduceri, scopul este să vinzi mai mult. Pentru asta, publicul larg trebuie să le cunoască înainte. Deci și aici marketing-ul pe email te poate ajuta. Statistic, email-urile au cea mai mare rată de conversie. Cu mult peste ce oferă marketing-ul CPC. În plus, îți poți alege publicul țintă.
Cum să procedezi
În primul rând, hai să stabilim ce ai nevoie pentru o campanie de marketing pe email de succes.
- Momeala. Acel element care să motivele utilizatorii să se aboneze.
- Formularul. Formularul de abonare, cât mai frumos, simplu și atractiv.
- Auto-răspunsul. După abonare, utilizatorul să primească un mesaj de întâmpinare și eventual recompensa promisă.
- Textul. Texte puternice și convingătoare pe care să le utilizezi în newsletter. Text care să vândă și să convingă.
- Blogging și strategii de conținut. Trebuie să te diferențiezi de concurență și de sutele de email-uri spam. Folosește blog-ul pentru a publica articole de interes pe care să le distribui pe email.
- Un design plăcut, modern și care să respecte 100% identitatea brand-ului. Stabilește un șablon interesant pentru newsletter și câteva elemente variabile pentru a nu avea mai multe email-uri identice.
- Segmentare! Este foarte important să îți segmentezi corect audiența. Nu trimite email-uri cu oferte despre săpunuri persoanelor interesate de electronice și nici invers.
Cum să îți mărești audiența
Majoritatea oamenilor plasează un formular de abonare la newsletter sau creează un popup pe website. O strategie nu tocmai eficientă. Utilizatorii trebuie convinși să se aboneze. Trebuie să le oferi ceva în schimbul adresei de email și a acordului de utilizare a datelor. În funcție de domeniul de activitate, există mai multe opțiuni de mituire a audienței:
- Oferă-le un Ebook gratis. Poate să fie un ghid rapid sau chiar o carte mică.
- Pune la dispoziție o serie de trucuri utile.
- Oferă un discount la prima comandă.
- Un audit gratuit.
- O consultație gratuită sau cu preț redus.
- Acces la un tutorial. PDF sau Video.
- Puncte de fidelitate.
Fi creativ! Există numeroase posibilități de a atrage noi abonați în audiența newsletter-urilor tale. Folosește mai multe metode prin rotație sau simultan pentru a-ți mări șansele de abonare în fiecare segment de piață.
Segmentarea Audienței
Un formular corect trebuie să fie în primul rând frumos și atractiv. Deșii este recomandat să îl păstrezi cât mai simplu și rapid cu putință, este favorabil campaniei dacă afli cât mai multe informații despre utilizator. Spre exemplu, numele și prenumele ca să le poți personaliza mesajul de întâmpinare. Află-le interesele și orice te-ar putea ajuta să îi plasezi în categoria corectă.
Butonul de abonare trebuie să fie interesant. Spre exemplu: Trimite-mi ghidul sau Descarcă Cartea. O descriere scurtă cu ce urmează să le trimiți în format listă este recomandată pentru a convinge chiar și cei mai temători.
Nu numai că o segmentare incorectă nu îți va aduce profitul dorit, dar poate motiva utilizatorii să se dezaboneze. Ține cont de istoricul de navigare, de momeala utilizată și de comenzile trecute. Trimite-le produse, servicii, oferte sau articole din sfera lor de interes și 2-3 dintr-o sferă similară, în cazul în care i-ar putea interesa.
Design-ul Newsletter-ului
Nu este o surpriză că mai mult de 65% din email-uri sunt deschise de pe mobil. Conceptual se aplică aceleași principii ca optimizarea pentru mobil a unui website dar folosind o singură metodă: Mobile First. Fiecare căsuță de email respectă un procent din standardele HTML, spre deosebire de browsere. Deci design-ul trebuie să fie unul compatibil. Este mult mai sigur să creezi design-ul din start pentru mobile. O dimensiune de minim 500 pixeli și maxim 600 pixeli în lățime îți asigură un aspect uniform indiferent de dispozitiv.
Less is more. Nu te complica cu design-uri sofisticate. Folosește ceva simplu, frumos ce să permită conținutului să fie citit cu ușurință. Nu uita! Pe mobile există o singură coloană de conținut. Deși teoretic poți să îndeși măcar 2, pierzi impactul vizual.
Ce face un newsletter plăcut publicului?
- Să fie ușor digerabil. Nu trimite un text de 200-300 de cuvinte. Nu îl va citi nimeni.
- Să fie interactiv și dacă se poate animat. Pentru a atrage atenția publicului și pentru a-i duce la pagina de destinație dorită.
- Este relevant. Dacă nu conține produse sau servicii din categoria de interes își vor pierde încrederea în brand.
- Gratificarea imediată. Oamenii vor ce le promiți instant. Nu trimite newsletter-uri cu ce va fi disponibil peste o lună. Arată-le ce pot obține pe loc.
- Îmbunătățește mereu în funcție de rezultat. Fie că e design-ul, segmentarea sau conținutul, trebuie să fii în continuă dezvoltare.
- O adresare prietenoasă
- Un pic de umor. Chiar și publicul business apreciază o ușoară inserție de umor.
Ce să nu faci!
Primul și cel mai important sfat este ca utilizatorii să se aboneze de bună voie. Nu cumpăra baze de date cu email-uri. Nu vor avea nici un efect și riști și o amendă rotundă conform noile reglementări GDPR.
Include o metodă ușoară de dezabonare și respectă-le dorința. Cu toții avem acele email-uri spam la care oricât ne-am dezabona nu are nici un efect. O simplă dezabonare nu este un capăt de țară, dar dacă continui să le trimiți newsletter-uri fără consimțământul lor, ai garanția că nu vor mai cumpăra vreodată de la tine.
Nu te adresa publicului larg în textul email-ului. Nu folosi pluralul sau mesaje de genul cumpărați acum. Adresează-te persoanei căreia îi scrii la persoana a doua. Aceasta trebuie să simtă că email-ul este dedicat chiar ei! Include numele destinatarului la începutul email-ului. Adresează-te ca unui prieten. Nu purta haina corporatistă ci pune-ți pălăria prieteniei. Scrie conținutul cu căldură pentru a-l face cât mai atractiv, personal și uman.
Nu face rabat la text! O simplă adunătură de imagini nu este suficientă! Leagă-le printr-un text interesant, chiar uimitor. Angajează pe cineva să te ajute dacă nu ești bun cu cuvintele. Ei pot chiar să înceapă să anticipeze cu nerăbdare e-mailurile tale. În schimb, dacă un abonat este nemulțumit de ceea ce a primit în inbox probabil că nu le va mai deschide sau chiar se va dezabona. de la newsletter.
Nu programa email-uri în timpul nopții. Alege orarul cu atenție. Folosește orarul de lucru pentru email-urile dedicate companiilor și chiar și weekend-urile pentru cele destinate publicului larg.
Nu păstra abonații care nu deschid email-uri pe perioade mai lungi de 6 luni. Probabil nu mai folosesc căsuța de email sau te-au băgat în spam.
Nu folosi text precum cumpără acum, ofertă limitată, discount, etc prea frecvent în email. Ai putea fi catalogat drept spam.
Nu te baza doar pe imagini. Anumiți clienți de email blochează imaginile din start. Email-ul tău trebuie să arate ok și fără ele.
Monitorizează și îmbunătățește campaniile de newsletter
Fii cu ochii pe rezultatele fiecărei campanii. Există câteva statistici care te pot ajuta să îți îmbunătățești rezultatele:
- Numărul de deschideri și segmentele cu rata cea mai mare. Dacă numărul este mic, regândește segmentarea și relevanța email-urilor. Este în continuă descreștere? Atunci îmbunătățește design-ul și conținutul.
- Rata de click. Rata de click este raportul dintre persoanele care deschid o legătură din email versus totalul persoanelor care primesc email-ul. O rată de click mică semnifică o calitate slabă a conținutului, în special al mesajului transmis.
- Rata de dezabonare. Dezabonările sunt ceva normal. Indiferent de eforturile tale, cineva nu va dori să mai primească newsletter-ul tău. Dacă rata este prea mare, încearcă să afli de ce s-au abonat persoanele în primul rând, versus ce le-ai oferit de fapt. Posibil să fi vrut doar momeala sau conținutul să nu fi fost relevant.
Marketing-ul pe email este în continuă evoluție împreună cu preferințele publicului pe măsură ce se schimbă generațiile. Ține pasul cu noile trenduri atât tehnice cât și în materie de design.
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: servicii SEO Bucuresti.
Daca doresti sa realizezi un site de prezentare cick aici: realizare site de prezentare.