Securitatea Website-ului: Drumul de la vulnerabilitate la soluție
19/11/2019Marketing Digital – Ghid al campaniilor de Publicitate Online
23/02/2020Securitatea Website-ului: Drumul de la vulnerabilitate la soluție
19/11/2019Marketing Digital – Ghid al campaniilor de Publicitate Online
23/02/2020Optimizarea SEO ON-Page – Optimizarea corectă a conținutului
Am tot discutat și menționat Optimizarea SEO în numeroase articole și dar nu am dezvoltat în detaliu ce înseamnă Optimizarea SEO On-Page (în pagină). A venit timpul să descriem cu amănuntul ce pași trebuie urmați în crearea conținutului pentru un scor perfect în Google.
Acest articol este o extensive a unui articol mai vechi dar foarte relevant, unde am explicat ce înseamnă și ce presupune întregul proces SEO. Articolul se numește Optimizarea SEO – Ce este și cum afectează afișarea în Google și îl recomandăm ca lectură înainte de acest articol. De asemenea, vom menționa de-a lungul ghidului alte articole relevante explicațiilor oferite.
Înainte de Optimizarea SEO ON-Page
Optimizarea SEO On-Page reprezintă suma optimizărilor pe care echipa de dezvoltare și scriitorul conținutului le efectuează la nivel de pagină. În primul rând, trebuie să există un foarte bun fundal tehnic. Altfel eforturile tale nu vor avea în totalitate rezultatul dorit.
- Website-ul trebuie să arate și să se comporte impecabil pe mobile. Google consideră optimizarea pentru mobile unul dintre cele mai importante criterii de SEO. Dacă un website nu se conformează cu optimizarea pentru mobile, nu apare în paginilor rezultatelor de căutare de pe mobile sau are o poziție foarte prostă. Ghidul complet al optimizării pentru mobile se află aici.
- Website-ul trebuie să se încarce în timp util. În 2010 la apariția standardului HTML5 și popularizarea masivă a telefoanelor inteligente, Google a decis că viteza reprezintă un factor important în afișările din paginile de căutare. Pe scurt, dacă viteza nu este corespunzătoare, nu apari în Google. Ghidul complet al optimizării vitezei se află aici.
- Trebuie să existe instalat un certificat SSL pe website. Este atât o cerință SEO cât și una de securitate a website-ului. Criptarea SSL nu permite nimănui să intercepteze datele trimise de către vizitatori spre website-ul tău. Mai multe despre securitatea website-ului aici.
- Să existe fișierul robots.txt. Fișierul robots.txt interacționează cu algoritmul de indexare al website-ului și conferă informații benefice pentru optimizarea SEO On-Page precum ce pagini să au voie să fie indexate și ce pagini nu.
- Să existe un fișier sitemap. Fișiere sitemap conțin o listă ierarhizată a website-ului și sunt folosite de motoarele de căutare pentru a știi ce pagini există pe website și trebuie indexate.
- Fișierul favicon să fie prezent. Favicon-ul este un fișier de tip icon ce se afișează în bara de stare a navigatorului când este deschis website-ul. Acesta apare și când website-ul este adăugat la semnele de carte sau îi se face o scurtătură pe desktop.
Acum că am stabilit baza tehnologică, putem discuta despre optimizarea SEO On-Page la nivel de conținut.
Redactarea conținutului
Cuvântul Cheie. Începem prin a alege un cuvânt sau frază cheie. Aceasta trebuie să fie relevantă paginii și să aibă legătură cu conținutul. Folosește planificatorul de cuvinte oferit de Google dacă ai nevoie de sugestii. Spre exemplu, pentru un magazin de mobilă, o frază cheie potrivită ar fi mobilier sufragerie sau mobilier dormitor. Nu folosi aceiași frază cheie pe mai multe pagini.
Titlurile. Fraza cheie trebuie să fie prezentă la începutul titlului paginii. Acesta poate să aibă maxim 60 de litere incluzând și spațiile pentru a fi afișat uniform. Utilizează tag-ul H1 pentru titlul principal și de la H2 până la H6 pentru subtitluri. Adăuga cel puțin un subtitlu în pagină care să conțină cuvintele cheie. Nu exagera cu optimizarea SEO On-Page pentru subtitluri. Dacă toate subtitlurile conțin fraza cheie, va trage un semnal de alarmă pentru Google.
Conținutul. În pagină trebuie să fie prezente minim 300 de cuvinte, recomandat 900 pentru un rezultat ideal. Orice articol sub 300 de cuvinte nu este luat în calcul de către motoarele de căutare. Este un important criteriu de optimizare.
Originalitate. Nu copia conținut de pe alte website-uri sau de pe alte pagini ale website-ului. Scrie conținut pentru oameni. Algoritmi de inteligență artificială utilizați de Google pentru Optimizarea SEO On-Page pot detecta textul scris pentru roboți. Valoarea textului, oferită cititorului devin tot mai importantă cu cât algoritmul se perfecționează.
Densitatea și distribuția frazei cheie. Pentru 300 de cuvinte fraza cheie trebuie să aibă între 4 și 8 apariții. Optim, la fiecare 100 de cuvinte mai adaugă o apariție. Primul paragraf trebuie să conțină fraza cheie. Nu grupa toate aparițiile la început sau la final. Cuvintele cheie trebuie distribuite uniform în text.
Imaginile: Introdu măcar 2 imagini. Acestea să aibă fraza cheie în eticheta alt. Dacă introduci mai mult de 2 imagini, maxim 80% din acestea să conțină fraza cheie.
Descrierea META. Descriere Meta sau Metadatele este acea descriere care apare sub fiecare website în paginile de căutare. Aceasta poate să aibă maxim 160 de caractere incluzând spațiile și trebuie să conțină fraza cheie.
Adaugă legături interne. Adaugă legături la alte pagini din website-ul tău. Google le va urmări și le va indexa.
Schema.org. Schema.org este o structură a paginii transmisă către motoarele de căutare. Această structură este diferită în funcție de conținutul paginii. Pentru o pagină a unui serviciu, conține numele, tipul, zona de activitate, descrierea, imaginea, furnizorul, adresa, telefonul și gama de preț. Pentru un produs conține și prețul exact, recenziile, categoria, etc. Acestea se introduc în header-ul pagini în format JSON. Fie manual, fie printr-un modul dedicat platformei CMS utilizate. Mai multe detalii aici. Deși momentan are un impact mic în Optimizarea SEO On-Page, Google ne avertizează că pe viitor va conta tot mai mult.
Elemente ce afectează Optimizarea SEO On-Page.
Optimizarea SEO este afectată de un mare factor numit timp. Google este lent. Dacă publici un website astăzi, poate dura săptămâni întregi până să apară în paginile de căutare. Și luni până optimizarea SEO On-Page să aibă un efect real. Nu este o soluție instant a traficului garantat. Necesită răbdare și atenție.
Vechimea domeniului și reputația acestuia contează. Cu cât mai vechi este domeniul, cu atât mai de încredere este considerat. Dacă nu are un istoric al infecților malware sau al trimiterii de email-uri spam, te va ajuta foarte mult.
Dimensiunea website-ului este alt criteriu de o importanță notabilă. Cu doar 3 pagini, fie ele perfect optimizate, șansele sunt considerabil mai mici față de un website cu 15 pagini din care 2 optimizate.
Actualizează website-ul cât mai frecvent. Fie prin adăugarea de conținut noi ori prin articole din blog. Activitatea frecventă aduce puncte în plus.
În final, scorul Optimizării SEO On-Page este afectat și de cantitatea de trafic și sursele de trafic. Cea mai importantă sursă de trafic este social media.
Dacă întâmpini dificultăți, noi suntem aici să te ajutăm! Hai să îți punem afacerea pe Google.
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: servicii SEO Bucuresti.