Optimizarea SEO ON-Page – Optimizarea corectă a conținutului
16/01/2020SenDesign la Facultatea de Informatică UTM
28/02/2020Optimizarea SEO ON-Page – Optimizarea corectă a conținutului
16/01/2020SenDesign la Facultatea de Informatică UTM
28/02/2020Marketing Digital – Ghid al campaniilor de Publicitate Online
Există numeroase opțiuni de marketing digital. Acestea se împart în metode organice și metode plătite. O campanie de publicitate online de succes îmbină cele două metode astfel încât costurile să fie minime iar randamentul maxim.
Marketing-ul digital are mai multe componente: Marketing pe Motoare de Căutare, Marketing pe Email și Marketing pe Rețele de Socializare. De asemenea include și procesul de branding digital după ce identitate a fost creată. Toate acestea garantează brand-ului tău, serviciilor și produselor oferite o vizibilitate perfectă în mediul online.
Marketing Digital Organic
Metodele organice de publicitate digitală sunt cele prin care utilizatorii te găsesc pe cale naturală.
Primul și cel mai important pion este Optimizarea SEO. Aceasta îți garantează un flux constant de trafic aproape gratuit. Spunem aproape, pentru că există costul inițial de optimizare a fiecărui cuvânt cheie. Fără optimizarea pentru motoarele de căutare, publicitatea online este doar o gaură în buget pentru că trebuie să plătești extra ca să compensezi.
Prezența este alt punct cheie de Marketing Digital. Asigură-te că ai pagini pe toate rețelele de socializare relevante. Publică frecvent conținut de interest. Nu publica doar produsele sau serviciile tale. Distribuie și articole de blog, pe subiecte interesante dar relevante. Distribuie portofoliul tău și vorbește despre proiectele tale. Adresează întrebări și interacționează cu publicul.
Fă-ți cont pe Google My Business și revendică-ți locația pe Google Maps. Folosește cuvinte cheie relevante în descrierea afacerii tale.
Folosește un blog ca să atragi vizitatori. Chiar dacă nu sunt și probabil nici nu vor fi clienți, traficul este binevenit. Crează conținut video și încarcă-l pe YouTube. Numeroase companii mari folosesc YouTube-ul pentru că este o sursă foarte potentă de trafic organic. Cu cât știe de tine mai multă lume, cu atât mai mult îți cresc șansele să ca afacerea ta să ajungă la cineva dispus să cumpere.
Folosește campanii de marketing digital pe email. Toată lumea are o adresă de email și astfel o strategie eficientă de publicitate online este să ai un formular de abonare pe website. Adu-ți potențialii clienți pe website, apoi convinge-i să se aboneze la newsletter. Prin campanile de marketing digital pe email le trimiți noutățile de interes, cum ar fi produse, oferte, articole, discount-uri sau evenimente. Astfel îți fidelizezi clientela.
Marketing Digital Plătit
Aici intră campaniile CPC (cost per click). Acestă metodă de publicitate online îți aduce intrări pe website contra unei sume licitate. În funcție de concurență și trafic, costul licitației variază zilnic. Stabilești un buget zilnic și o sumă maximă de licitat per cuvânt cheie. După ce se epuizează bugetul, reclamele tale dispar.
Principalul ofertant este Google. Aici ai două opțiuni:
- Marketing în Rețeaua de Căutare: Alegi o serie de cuvinte cheie relevante (similar cu optimizarea SEO) și licitezi ca să apari în secțiunea anunțuri a paginilor de căutare când cineva folosește cuvintele alese.
- Marketing în Rețeaua de Afișare: Aici este vorba de website-urile cu reclame prin Google AdSence sau aplicațiile de mobil cu Google AdMob. Încarci câteva imagini banner la diferite dimensiuni ce vor fi afișate în rețeaua de distribuție.
Tot Marketing Digital CPC oferă și rețelele de socializare. Aici Facebook și Instagram sunt cele mai populare opțiuni. Costul este mult mai mic. În schimbul banilor tău, primești afișări ale reclamei. Acestea au loc în timp ce utilizatorul folosește platformele fie sub formă de story sau de inserție în pagină.
Social Media CPC este o opțiune mai bună. În primul rând pentru că este mai ieftină, iar în al doilea rând că este mai aproape de metodele organice. Aici tu îți promovezi un articol sau profilul. Spre deosebire de opțiunea de Marketing Digital pe Google unde îți promovezi un link sau un banner. Articolul conține o secvență de text și o imagine reprezentativă. De aceia are șanse mult mai mari să atragă persoanele interesate.
Publicitate Online Organică VS Plătită
Pe termen lung, marketing-ul digital organic este o soluție net superioară și mult mai profitabilă. O campanie CPC pe Google te poate costa și 400 de lei / lună și poate să îți aducă în jur de 2-5 click-uri pe zi, adică între 600 și 3000 de vizitatori pe website. O campanie pe Social Media costă începând de la 100 de lei pe lună și își aduce între 500 și 2000 de afișări. Un website pus la punct din punct de vedere SEO și eforturile organice de marketing digital îți pot aduce între 500 și 2000 de utilizatori pe website fără să te coste nimic.
O altă diferență importantă este rata de conversie. O conversie are loc când un utilizator venit printr-o campanie de publicitate online, de orice natură, îți plasează o comandă sau ia contact cu tine. Adică atunci când campania ta își atinge scopul. Atrage noi potențiali clienți. Prin marketing-ul digital pe Google, rata de conversie este foarte, foarte mică prin comparație. Am cunoscut un caz printre clienții noștri când campania de marketing aducea 600 de vizitatori pe săptămâna dar timpul mediu petrecut pe website era de 2-3 secunde! Rata de pierdere a audienței de peste 90%!
Motivul din spatele acestui fenomen este simplu: nu toată lumea care intră este și interesată. Apărând printre primele rezultate plătite, o mare parte din utilizatori intră din greșeală sau din simplă curiozitate. Imediat ce află despre ce este vorba, au părăsit website-ul.
Un utilizator venit prin metode organice, are o problemă și caută o soluție. Acesta este interesat de conținut. De aceia, în cazul menționat mai sus, eforturile organice aduceau în jur de 200 de utilizatori pe săptămână care petreceau între 3 și 6 minute pe website. O rată de pierdere a audienței de aproximativ 40%. O mare diferență de numere și o mare diferență de costuri. Nu mereu cea mai scumpă, ușoară și rapidă metodă este și soluția optimă.
Campaniile pe Social Media se află undeva între metoda de marketing digital organică și CPC-ul oferit de Google la nivel de randament.
Abordarea corectă de Marketing Digital
Noi îți recomandăm o combinarea facilă între cele două mari metode. Rezultatele depind și de publicul țintă și regiunea geografică. Asigură-te că ai website-ul, brand-ul și oferta puse la punct înainte să te apuci de marketing. Altfel vei avea un trafic foarte bun dar o rată de conversie foarte slabă. Planificarea corectă economisește sume foarte mari și îți aduce garanția succesului.
Suntem vocea ta în mediul online. Hai să dăm grai afacerii tale împreună.
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: servicii SEO Bucuresti.