Cum să alegi un nume de domeniu web
22/09/2018Secretele din spatele unui logo de succes
19/11/2018Cum să alegi un nume de domeniu web
22/09/2018Secretele din spatele unui logo de succes
19/11/2018Branding Digital, ghid al identității digitale
Procesul de branding digital se referă la suma metodelor folosite pentru a-ți face afacerea cunoscută și a atrage noi clienți în mediul online. În acest articol vom discuta primii pași către succesul în mediul digital și cum să îți pui la punct brand-ul. Metodele folosite în procesul de branding digital sunt destul de diverse și depind mult de natura afacerii. Vom începe cu cele mai banale sau evidente și vom ajunge la metodele mai puțin cunoscute de către cei care își deschid o nouă afacere.
Branding Digital vs Marketing Digital
Multă lume confundă cele două concepte deși ele sunt destul de diferite una de cealaltă. Marketing-ul Digital este un sub-concept al Marketing-ului și implică aplicarea tuturor metodelor de marketing, în mediul online. Acestea pot fi reclame, promoții, bannere și așa mai departe. Marketing-ul Digital se ocupă de promovarea unui produs, pe când procesul de Branding Digital se ocupă de promovarea subtilă a identității firmei, a „Brand-ului” propriu-zis.
Cele două concepte sunt oarecum legate deoarece Marketing-ul Digital contribuie într-o oarecare măsură la Branding prin creșterea expunerii. De asemenea, se presupune că la momentul creării campaniei de marketing, brand-ul există în viziunea clienților.
Avantajele Branding-ului Digital
Avantajele acestui procesul sunt numeroase și deloc neglijabile:
Renume. Renumele înseamnă foarte mult în zilele noastre. Șansele ca un potențial client să cumpere de la tine sunt cu atât mai mari cu cât brand-ul tău este mai cunoscut. Inclinația consumatorului către brand-uri de renume poate fi observată în toate industriile și stă la baza succesului continuu al firmelor precum Adidas, Apple, MC, Amazon, etc. Tu ce ai alege între o tabletă Samsung sau una Archos? Indiferent de preț, peste 90% din consumatori vor alege tableta Samsung din cauza renumelui.
Încredere. Consumatorii au mai multă încredere în brand-urile cunoscute cu o imagine deja stabilită, indiferent de calitatea produsului vândut. Este ceva ce cunosc, este ceva ce au auzit. Frica de nou afectează în mod direct încrederea în brand și viziunea consumatorului.
Unicitate. Procesul de branding digital evidențiază unicitatea afacerii tale. O stabilește ca un punct distinct de restul competiției. Nu vei mai fi doar unul din producători sau unul din vânzători / distribuitori, vei fi Producătorul și Vânzătorul. În momentul actual, competiția este acerbă indiferent de domeniul de activitate. Orice element care te deosebește de restul, va motiva garantat consumatorii să te aleagă în detrimentul competiției.
Conectarea. Internetul nu are limite! Așadar, este mult mai ușor să îți lărgești aria de acoperire și să te conectezi la noi potențiali clienți. Branding digital presupune acoperirea și difuzarea brand-ului pe o arie cât mai mare. Prin intermediul internetului te conectezi la un public tânăr care nu cunoaște încă valorile tale.
Interacțiune. Prin procesul de branding digital, clienții se implică și are loc o comunicare bidirecțională. Implicarea poate presupune o simplă apăsare pe un banner, completarea unui formular, abonarea la newsletter sau chiar comunicarea cu un reprezentat. Astfel se crează și îmbunătățește imaginea brand-ului și calitatea serviciilor.
Extinderea. Multitudinea de canale disponibile permite afacerii tale să se extindă pe mai multe platforme. O prezență cât mai proeminentă în mediul online înseamnă o audiență mai vastă, mai mulți clienți și mai multe vânzări.
Pasul 1: Stabilirea identității
Acest pas este pentru cei care nu au o prezență în mediul online, din diferite motive. Fie că ai o afacere nou deschisă sau una deja existentă, înainte de a te îmbarca în procesul de branding digital trebuie să ai o identitate definită.
Logo-ul firmei
Primul element definitoriu al oricărui brand este logo-ul. Acesta este prezent în toate interacțiunile cu potențialii clienți. Apare pe website, pe rețelele de socializare, pe cărțile de vizită, în semnăturile de pe email și în orice material promoțional. Logo-ul rezumă mesajul brand-ului pe care îl reprezintă în totalitate!
Un logo trebuie să fie simplist, unic și memorabil. Ieșit din context, logo-ul trebuie să ducă vizitatorul cu gândul la brand-ul tău. Elementele vizuale trebuie să fie alese cu grijă. Formele și culorile joacă un rol foarte important în impactul psihologic pe care îl oferă. În conceperea unui logo, trebuie luate în considerare mai multe date, precum:
- publicul țintă
- mesajul brand-ului
- valorile firmei
- domeniul de activitate
- tipul de afacere
- emoția transmisă
Elementele ce compun o siglă sunt:
- Textul, care reprezintă numele firmei. Fontul acestuia este foarte important, fiecare familie de font-uri transmițând alt mesaj cititorului (vezi Psihologia font-urilor).
- Design-ul grafic, care este de obicei un simbol ce însoțește textul. În multe cazuri acest simbol va fi folosit fără a fi însoțit de text. Precum F-ul de la Facebook, trebuie să fie imediat recunoscut și atribuit brand-ului mamă.
- Culoarea! Multă lume uită de acest aspect, neglijând total impactul psihologic emis (vezi Psihologia culorilor). Culoarea folosită în logo va fi folosita în toată identitatea vizuală a brandului! Aici sunt incluse website-ul, cărțile de vizită, bannerele, pictogramele din social media, etc.
Alegerea unui nume de domeniu Web
Tot în procesul de Branding Digital intră și alegerea unui nume de domeniu. Numele domeniului este adresa website-ului. Forma acestuia este nume.extensie. După cum am mai zis, dacă ai un SRL, cea mai bună opțiune este să înregistrezi numele firmei, spre exemplu: numefirmă.ro. Dacă dorești să deschizi o firmă nouă, înainte să înregistrezi numele, verifică dacă domeniul este disponibil. Poți face asta utilizând utilitarul nostru online. Pentru un ghid complet poate fi citit aici.
Dezvoltarea unui Website conform procesului de branding digital
Nu putem vorbi de branding digital fără un website. În era digitală, imaginea oricărei afaceri sau instituții este reprezentată, în primul rând, de website-ul acesteia. Drept urmare, există o serie de criterii ce trebuie îndeplinite în timpul dezvoltării website-ului, dar și după lansarea acestuia în internet. Printre criteriile principale se numără
- Să respecte identitatea brand-ului. Adică să fie compus din aceleași culori, forme și criterii psihologice după care a fost conceptul și logo-ul.
- Impactul Vizual. În materie de tehnici de design, impactul vizual joacă un rol foarte important în realizarea unui website. Acesta reprezintă impresia lăsată de către website asupra utilizatorilor. Website-ul este imaginea brand-ului pe care o reprezintă, un impact vizual puternic, afectează pozitiv imaginea afacerii tale atât online cât și în afara mediului digital.
- Funcționalitatea. Oricâte tehnici de design ai aplica în dezvoltarea unui website, acestea nu vor avea nici un efect dacă website-ul nu funcționează corespunzător. Pentru succesul oricărui website, este importat ca acesta să funcționeze în totalitate. Toate paginile și funcțiile trebuie testate pentru a nu exista probleme sau mesaje de eroare.
- Ușurința de Navigare. Un studiu recent dovedește că majoritatea utilizatorilor părăsesc website-ul dacă nu găsesc ce caută în mai puțin de 2 minute. Website-ul trebuie structurat în așa manieră încât utilizatorul să știe unde se află și unde găsește informația căutată.
- Adaptabilitatea la Mobile. În 2018, peste 80% din utilizatorii de internet dețin un dispozitiv mobil din care 48% îl folosesc la navigarea de zi cu zi. Un website de succes poate fi utilizat atât de pe dispozitive desktop, laptop, televizoare, tablete sau mobile, indiferent de rezoluție.
- Optimizarea SEO. Mediul online devine din ce în ce mai aglomerat, sute de mii de website-uri în fiecare domeniu concurează pentru o poziție cât mai înaltă în motoarele de căutare. Uneori succesul unui website poate fi puternic afectat dacă acesta este afișat cu 3 rezultate mai jos decât concurența. Mai multe despre cum afectează optimizarea SEO tehnicile de branding digital în pasul doi.
Informații extinse și sfaturi de respectare ale acestor criterii le puteți găsi la noi pe blog în acest articol: Tehnici de Design: Cele 5 Aspecte pentru un Website de Succes.
Pasul 2: Crearea prezenței în mediul online
Acest pas se adresează atât brand-urilor noi cât și celor existente. Un website nu este suficient pentru a crea o poziție stabilă în mintea clienților. Acesta deși este un pilon de bază în procesul de branding digital, are nevoie de vizibilitate și trafic.
Optimizarea SEO
Optimizarea SEO a devenit un subiect comun în majoritatea articolelor de pe blogul SenDesign. Acest lucru se datorează importanței sale și a rolului deosebit de mare pe care îl joacă chiar și când vorbim de branding digital. Optimizarea SEO presupune respectarea criteriilor impuse de motoarele de căutare pentru o poziție mai bună. O poziție mai bună în paginile de afișare înseamnă mai mult trafic. Mai mult trafic înseamnă mai mulți clienți, deci un profit mare. În cazul de față înseamnă și mai multă expunere. Nu vom intra în detalii, articolul complet poate fi citit aici. Ce trebuie să țineți minte, este că optimizarea SEO este on proces continuu ce are loc și după finalizarea website-ului.
Branding digital pe Social Media
Indiferent de domeniul de activitate, toți clienții și potențialii tăi clienți stau pe Facebook, Twitter sau Instagram o bună parte din timpul liber. Deci ar fi spre avantajul brand-ului tău să activeze în aceste domenii. Acest lucru se realizează mai întâi prin crearea de pagini pentru brandul tău pe rețelele de socializare. Acest lucru ne fiind suficient, va trebui să ai o activitate de pagină destul de frecventă. Nu mai rară de 2-3 zile. Aici poți publica articole de pe blog, promoții, idei sau poate chiar să lansezi o întrebare pentru a afla opinia publicului despre produsele sau serviciile oferite de tine. Indiferent de natura postării, este bine să stimulezi vizitatorul să interacționeze cu pagina și automat cu brand-ul. Întrebări, chestionare, voturi, concursuri, toate acestea vor sporii interesul și vor mării atenția direcționată asupra afacerii tale.
Campanii de Marketing Online
În stadiile intermediare ale procesului de branding digital, încearcă să investești o sumă de bani în campaniile de Marketing Online și Social Media Marketing. Acestea îți vor furniza un flux proaspăt de vizitatori, care vor lua primul contact cu brand-ul tău.
Pasul 3: Menținerea interesului
Pașii finali ai călătoriri de branding digital presupun menținerea nivelului de calitate, optimizarea vizibilității brand-ului și interacționarea cu potențialii clienți. Asigură-te că website-ul funcționează, are conținut actualizat și este la zi cu noile criterii ale motoarelor de căutare. Află aici de ce.
Continuă să creezi conținut pe rețelele sociale și încearcă să îți extinzi canalele de distribuție. Sponsorizează un blogger cunoscut, folosește un influencer și folosește eficient campanile de newsletter.
Asigură-te că imaginea brand-ului tău este întotdeauna proaspătă și de actualitate cu standardele moderne. Oricând simți că rămâi în urmă, ia procesul de branding digital de la capăt. Firmele mari își schimbă complet imaginea odată la câțiva ani. E normal întrucât se schimbă și gusturile publicului țintă pe măsură ce are loc trecerea de la o generație la alt.
Noi te putem ajuta! Ne ocupăm de toate nevoile tale de branding digital și te sfătuim cum să abordezi imaginea firmei tale. Nu ezita să ne contactezi!
Pentru a afla cum sa-ti optimizezi site-ul click aici: agentie SEO Bucuresti.
Daca doresti sa realizezi un site de prezentare cick aici: realizare site.