Procesul de branding digital necesită o deosebită atenție și un timp de studiu al afacerii tale. Fiecare element utilizat joacă un rol important în felul în care clienții îți vor percepe afacerea. Logo-ul este piesa principală al oricărui brand. În funcție de acesta, sunt definite restul elementelor cum ar fi cărți de vizită, semnături de email, website, cataloage și banere web.
Odată cu logo-ul se stabilește și manualul brand-ului. Acesta include ce culori pot fi folosite și cum pot fi combinate, ce font și ce forme pot fi utilizate. Culorile au un rol important în psihologia brand-ului. Fiecare culoare are o însemnătate și trezește o emoție. Clientul deși nu înțelege conștient acest impuls, acționează în funcție de el. Același lucru se aplică și la font și forme. Împreună crează un ansamblu al imaginii afacerii tale.
Când creăm un brand, avem grija la mai multe aspecte: Impactul Vizual, este impactul pe care audiența îl percepe conștient, Impactul Psihologi, pe care audiența îl percepe inconștient, Ușurința în Utilizare, ca brand-ul să poate fi integrat ușor în toate mediile (online, print, etc) și Unicitate, ca brand-ul și elementele acestuia să nu fie utilizate deja sau să fie confundate cu ale altui brand.